سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه


گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه آحاد مردم است


ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:مصطفی کریمی در گفتگو با خبرنگار ما، از تغییر رویکرد در برگزاری مراسم و یادواره های شهدا خبر داد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه،گرامیداشت یاد و خاطره عزیزانی که در راه پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی، عزیزترین هستی خود را فدا کردند را، وظیفه تمام ارگان ها، سازمانها و مردم ذکر نمود و از آمادگی این بنیاد جهت همکاری در برپائی اینگونه مراسم خبر داد.

کریمی اظهار داشت:در سال های گذشته به ازاء هر فصل، مراسم یادمان شهدای همان فصل برگزار می گردید و کلیه امور مربوط به مراسم از قبیل تبلیغات ، دعوت از سخنران، مداح و پذیرائی توسط بنیاد انجام می شد و نهایتأ با اطلاع رسانی به خانواده ها ی شهداء، از آن ها جهت شرکت در این مراسم دعوت می شد.

وی افزود:با توجه به این مسئله که، این مراسم خاص شهدای شهرابرکوه بوده و در روستاهائی چون فراغه ، ده عرب، صفی آباد ، لحمیان و ... کمتر مراسمی از سوی خانواده ها و یا پایگاه ها برگزار میشد و در طی سال های متمادی، فقط با برگزارشدن یادواره و یا یادمانی از سوی بنیاد از آن شهداء یاد می شود، در رویکردی جدید، بنیاد شهید، تنها نقش حمایتی در برگزاری این مراسم را به عهده گرفته است.

کریمی خاطر نشان ساخت:در رویکردی جدید مقرر شد که بنیاد شهید و امر ایثارگران نقش هدایت و حمایت تبلیغاتی را بر عهده داشته باشد و برای ایجاد انگیزه و تکاپو در بین جامعه هدف، انجام اموری از جمله پذیرائی،آماده نمودن محل برگزاری و .... به خانواده ها واگذار گردد.

به گفته کریمی علاوه بر آن، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز، هرساله کنگره سرداران و 275 شهید شهرستان را به صورت متمرکز برگزار می نماید که سال گذشته نیز همزمان با هفته بسیج شاهد برگزاری آن بوده ایم.

کریمی خاطر نشان ساخت:در سال جاری و تاکنون، مراسم های با شکوه متعددی جهت شهدا توسط خانواده ها و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردیده است که از آن جمله میتوان به مراسم شهدای گمنام به مدت 3 شب، مراسم شهدای گل کاران و شهدای روستاهای مریم آباد،هروک، احمد آباد و اسفند آباد که بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری پایگاه های مقاومت برگزار نموده است اشاره نمود.

همچنین یادواره شهیدان زارع زاده، قیومی،ملاعباسی، رستگار پناه، علی نقی کارگر، رضائی نژاد، قاسم حاصلی و شهدای فصل پائیز نیز توسط خانواده ها برگزار گردیده و بنیاد نیز در امر تبلیغات، یاری رسان خانواده ها بوده است.

وی خاطر نشان ساخت:بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی خود را جهت برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا به پایگاه های مقاومت اعلام نموده است و تا پایان سال ، این یادواره هاجهت کلیه شهدا برگزار می شود.


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا